Kolejna lekcja dobrego marketingu? Tym razem bohaterem jest cukier. Jak sprawić by klient był zadowolony z podwyżki cen towaru?
Oto przepis:
- schować towar, w momencie gdy jest na niego zapotrzebowanie
- zrobić panikę
- małymi porcjami dawkować towar w coraz wyższej cenie- klient już nie patrzy na cenę, jego koncentracja jest skupiona na tym, że dostał upragniony towar „załapał się”.
- wprowadzenie stałych dostaw już w wysokiej cenie, zaakceptowanej przez społeczeństwo
Gdzie taka taktyka ekonomii już została zastosowana?
- paliwo – marża z 300% na 2000%, teraz jak można zauważyć, została uruchomiona promocja w wybranych stacjach – 30 gr… A o ile podniesiono? Niech każdy policzy sobie sam 🙂
- olej
- węgiel
- stopy procentowe kredytów
Kto zna się na ekonomii, ten widzi, na czym zbudowana jest inflacja i w jaki sposób jest promowana, powiększana.
A co mówią na ten temat producenci cukru? Czy faktycznie cukru brakuje?
Łatwo można znaleźć w internecie wypowiedzi producentów na temat sytuacji cukru w Polsce. Jasno odpowiadają, że cukru jest pod dostatkiem, jest go na tyle dużo, że część zapasów przeznaczana jest na eksport.
Polska jest trzecim producentem cukru w Unii Europejskiej, z produkcją przekraczającą 2 mln ton rocznie. Konsumpcja wynosi około 1,6 mln ton, a to, co zostanie przeznaczona jest na eksport za granicę.
Źródło: Społeczność Facebooka